Jippie, ik heb ‘Spruit’ gewonnen

Nee, nee, niet spruitjes…wees gerust, ik schrijf niet over spruitjes. Al zal Spruit daar wel raad mee weten.😉

Spruit is een bedrijf die heerlijke verse maaltijden maakt voor je kleine. Elke maand stellen ze een nieuw menu samen om de buikjes van de mini-smulpaapjes te vullen.

Ze werken graag met wat minder gebruikelijke ingrediënten om de smaak van je kleine goed te laten ontwikkelen. En ze maken ontzettend lekkere, gevarieerde en verrassende gerechtjes. Zo kan je kleine supermakkelijk, gezond mee eten.

Lees ook: De eerste hapjes

Je kunt kiezen voor welke leeftijd je een box wilt ontvangen (4-8 maanden, 8-12 maanden of vanaf 12 maanden), de structuur en de samenstelling is namelijk per leeftijdscategorie anders. Ook kies je hoe veel maaltijden je wilt ontvangen voor die maand, je kunt kiezen uit 9, 14 of 18 maaltijden. Verder geef je aan hoe je kind heet en hoe oud die is, zo houden zij voor je in de gaten wanneer je kind er aan toe is om maaltijden uit een andere leeftijdscategorie te ontvangen. Ook geef je allergieën aan, zodat ze je geen maaltijden toesturen waar je niets aan hebt. En heb je nog een kind waarvoor je wilt bestellen? Geen nood, je kunt een tweede kind toevoegen.

De maaltijden zitten in plastic bakjes die je in dWP_20171104_12_25_13_Rich (4)e magnetron of au bain marie kunt opwarmen…ideaal. Op elk bakje staan de ingrediënten, allergie informatie, houbaarheid en bereidingswijze.

Voor het leveren kun je kiezen uit een bezorging op zaterdag overdag of dinsdag in de avonduren. Je krijgt vlak voor de leverdatum een linkje waarin een tijdvak staat waarop de maaltijden bezorgd worden. Dit tijdvak wordt specifieker naarmate de levertijd nadert…zo fijn.

De bestelling wordt in een doosje geleWP_20171104_12_21_43_Rich (2)verd. Hierin zitten je ingevroren maaltijden en een informatiekaartje over het menWP_20171104_12_25_13_Rich (3)u en de bereiding. Het is zeer raadzaam de bakjes direct in de diepvries op te ruimen zodra je de bestelling in ontvangst hebt genomen, zo blijft de kwaliteit van het de menuutjes optimaal.

Hoe ik van het bestaan van Spruit weet? Ik heb een tijdje geWP_20171104_12_26_01_Rich (2)leden mee gedaan aan een wedstrijd van Philips. Je kunt een babymaaltijdje samenstellen en deze een naam geven. Mijn recept voor pastinaakstamppot was een winnaar. Deze maaltijd is in het november-menu gekomen voor de leeftijdscategorie 8-12 maanden. Dat is natuurlijk al een hele eer. Maar ik heb ook een maandbox mogen ontvangen met heerlijke menuutjes voor onze kleine meid. En als bonus nog een paar van mijn eigen recept (ook al komt die uit een andere menu, want Lilian is ouder dan 12 maanden). Ik (en vooruit, Lilian mocht ook wat😉) kon dus ook mijn recept proeven. Het verzinnen van een gerechtje is natuurlijk al leuk, maar dan blijf je met de vraag hoe het nu werkelijk zal smaken. Nou, ik vind hem heerlijk…een echte aanrader.

Wil je Spruit ook proberen, dan kun je kiezen voor een eenmalige bezorging of een maandelijkse bezorging. (Je kunt het zelfs als kraamcadeau bestellen).

 

Plaats een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.