Recept: Saffraan peertjes

202882789746352

Stoofpeertjes vind ik erg lekker, maar saffraan peertjes vind ik nog lekkerder. Dit recept maak ik al sinds mijn studententijd en maak ik nog steeds elk jaar wel minimaal een keer. Soms verander ik er nog een beetje aan wanneer ik een creatieve bui heb, maar meestal houd ik het gewoon zo…omdat het zo eigenlijk perfect is.

Ingrediënten:

  • 2,5 dl water
  • 2,5 dl witte wijn
  • 225 gr fijne suiker
  • 1 vanillestokje
  • 1 kaneelstokje
  • ½ tl saffraandraadjes
  • 6 stevige stoofperen

Bereiding:

  • Snijd het vanillestokje door de lengte in tweeën.
  • Neem een pan waarin de peren rechtop kunnen staan.
  • Doe alles, behalve de peren, in de pan.
  • Breng het geheel aan de kook en roer af en toe tot de suiker gesmolten is.
  • Schil de peren, maar laat de steeltjes er aan zitten (dat staat leuk).
  • Zet de geschilde peertjes rechtop in de pan.
  • Doe het deksel op de pan en laat het 1,5 uur op laag vuur staan tot de peertjes glazig zijn.
  • Neem de peren uit de siroop.
  • Kook de siroop nog ongeveer 20 minuten, tot het wat is ingedikt.
  • Schenk de siroop over de peertjes.

 

Kijk hier voor meer recepten

Plaats een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.